utorok 8. mája 2012

Slovenské "tiramisu" :-)

Ešte predtým ako som sa dostala k blogu Lucy, "objavila" som ju na FB Lucy loves to bake a pri fotografii tiramisu má napísané, že čítala "na to kedy a kde sme ochutnali svoje prvé tiramisu si každý pamätá"... a úplne s ňou súhlasím :-)

 https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=233165590078863&set=a.233142680081154.62989.232990013429754&type=3&theater

Zistila som, že jej prvé tiramisu v živote bolo vlastne aj mojím prvým. V tom istom podniku, dnes už neexistujúcom. Odvtedy som také výborné tiramisu nejedla, dokonca si dovolím tvrdiť, že veľakrát si ten dezert taký názov nezaslúži! Robila som niekoľko receptov na tiramisu (s mascarpone, aj s lučinou, s vajcami či bez), ale žiaľ, ani jeden mi "neulahodil" - hoci mi chutili. Stále si pamätám ten číslo 1. Pred pár rokmi som u kolegyni jedla dezert, ktorý prezentovala ako tiramisu. Neveriacky (keďže som vedela z čoho je pripravené) som si prvé sústo dala do úst a bola som priam šokovaná. Odvtedy ho pripravujem aj ja a dovolila som si ho nazvať slovenským "tiramisu". Kolegyňa ho pripravuje len s krémom a piškótami, ale podľa mňa káva a amaretto neodmysliteľne k tomuto dezertu patria!

Na tento dezert budete potrebovať bánoveckú nátierku neochutenú, vanilkový puding so šľahačkou, kávu, likér amaretto a piškóty. Platí rovnica 1 bánovecká nát. = 2 vanilk. pudingy. Ja som použila 3 ku 6, ale bežne robievam 2 ku 4.


Zalejeme kávu, neskôr precedíme a pridáme likér amaretto. V mise dohladka rozmiešame bánoveckú nátierku s pudingami. Piškóty namáčame v káve a ukladáme na dno misy či nejakej formy. "Zalejeme" krémom a opäť piškóty, krém, vrstvíme pokiaľ "chceme". Mne to vyšlo na 5 vrstiev, ešte aj do malého pekáčika a aj do misky sa mi ušlo :-D


Prikryjeme a dáme do chladničky odstáť do druhého dňa. Potom už len posypeme kakaom a podávame.


Ps: Ak poznáte podnik, v ktorom podávajú originál tiramisu a je naozaj vynikajúce, dajte mi vedieť. Ďakujem


































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára