streda 27. júna 2012

Croissanty :-)

Domáce originálne croissanty sa chystám urobiť už "roky rokúce". Mám odložený fotorecept z časopisu Apetit marec 2005. Croissanty - loupáky z Paříže pripravuje Nabila Taguett vo svojej pražskej cukrárni. Myslím, že v lete by som ich už konečne mohla pripraviť aj ja ;-) Zatiaľ som "improvizovala" :-D

Milujem "vecičky", ktoré sú praktické a zároveň šetria aj náš čas. Zbožňujem lístkové mrazené cesto, ktoré je v balení naporciované v 10 plátoch s rozmermi 12 x 12 cm. Vyberiete z mrazničky, položíte na papier na pečenie, necháte odstáť asi 20 minút, naplníte plnkami podľa chuti, "preklopíte a dáte piecť. Žiadne vaľkanie, žiadna múka a žiadny neporiadok.

Tentokrát som si kúpila lístkové cesto chladené na croissanty. Poradila mi ho sesternica a konečne som ho dnes kúpila. Cesto je rozdelené na 6 trojuholníkov, ktoré si naplníte ľubovoľnou plnkou (ja som zvolila čokoládovo-orieškovú), zrolujete, položíte na plech s papierom na pečenie a dáte piecť do vyhriatej rúry.






Dobrú chuť :-)





























































3 komentáre:

  1. Zuzi, croisantiky vyzeraju krasne, ako z cukrárne ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dori, ďakujem pekne. Nabudúce budú "nadýchanejšie", pretože som až v polovici pečenia zistila, že rúru som mala zapnutú iba zvrchu :-) ...aj to sa stáva...

      Odstrániť
  2. wau Zuzka, nádherne sa ti vydarili, si šikuľka! :-)

    OdpovedaťOdstrániť