utorok 5. júna 2012

Marhuľové guľky :-)

S "prvými" marhuľami (hoci nie ešte fajnovej chuti) som sa rozhodla urobiť zemiakové guľky. Svoj recept na cesto nemám, vždy ho robím za chodu. Tentokrát som ho robila bez vajec.


Uvaríme si 1,30 kg zemiakov v šupke (použila som ešte "staré"), necháme vychladnúť. Ja zemiaky varím vždy deň vopred. Ošúpeme a nastrúhame na jemno. Pridáme 100g polohrubej múky, 30g detskej krupice, 2PL Gustina a trocha soli. Ručne premiesime. Zo zmesi som odobrala cesto pre Terku  na 3 guľky a do zvyšného som primiešala 120g tvarohu. Vyšúlala som valec a nechala chvíľu postáť. Zatiaľ som dala variť vodu do hrncov a umyté marhule prekojila na polovice, zbavila jadier. Polovicu marhule som ešte prekrojila, priečne spojila a dala do cesta, vyšúlala som guľku. Tri pre Terku som uvarila zvlášť a jednu posypala opraženou strúhankou zmiešanou s práškovým cukrom. Tak som pokračovala aj s cestom s tvarohom.


Urobila som dve posýpky: opražená strúhanka s práškovým cukrom a mletá škorica s práškovým cukrom, maslo roztopila a pripravila "omáčku": na panvici som osmahla pokrájané dve marhule na osminky, zasypala 2PL cukru muscovado, chvíľu opiekla, priliala 1,5PL balsamica, primiešala lístky medovky a hotovo.

Cesto bolo jemné, vláčne, nie tuhé. Dostala som pochvalu od sesternice a synovca, ktorým som vo veľkej sklenenej mise čerstvé gule so strúhankovou posýpkou odniesla na "koštovku" ;-)

Dobrú chuť :-)




































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára