streda 4. júla 2012

Marhuľový koláč :-)

Pôvodne som chcela piecť koláč v pekárničke podľa Ivetky http://ywettrecepty.blogspot.sk/2012/07/marhulovy-kolac-z-pekarnicky.html , ale keďže som k nej nenašla "manuál", neviem, či má aj funkciu iba pečenie. Neriskovala som to a upiekla ho v sklenenej mise. Škoda. Ale aj tak je výborný :-)))


4 bielká som vyšľahala s postupným pridávaním 120g práškového cukru. Zašľahala som do toho postupne 100ml teplej vody, 100ml olivového oleja, 4 žĺtky, 200g preosiatej polohrubej múky s 1 kypriacim práškom. Pridala som aj čerstvú nastrúhanú kôru z citróna. Misu som vymastila ramou a vysypala hladkou múkou. 3/4 zmesi som naliala do formy, zvyšnú som zmiešala so svätojánskym chlebom alias karobovým práškom (pre ľudí alergických na kakao). Kakaovú zmes som naliala na "bielu" a navrch som poukladala marhule (7 väčších prekrojených na štvrťky).


Koláč som piekla vo vyhriatej rúre pri 175°C asi 40 minút. Chvíľu som ho nechala ešte vo vypnutej rúre, potom vybrala a nechala aspoň chvíľu vychladnúť.

A naporciovala som ;-)


Dozdobila som marhuľkou a lístkami medovky.


Dobrú chuť :-)





Ivetkin koláč v pekárničke určite piecť vyskúšam, musím však nájsť "knižku". Kde som ju len mohla dať??? :-DDD

A Olinke ďakujem za marhule, vlastne Maťkovi - zberateľovi ;-)










































































































































4 komentáre:

  1. wau Zuzka, aké milé prekvapenie :-D Koláč sa Ti krásne vydaril a ako nádherne si ho aj ozdobila, krásne fotky a ďakujem, teším sa, že si bola s receptom spokojná a dúfam že sa knižka čoskoro nájde :-)) Alebo ju najdeš keď ju nebudeš potrebovať :-) Zuzka, akú máš pekárničku?....niekde na nete by sa možno dalo najsť, ohľadom návodu...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď to, asi ju nájdem, keď mi ju nebude treba ;-) Mám pekárničku Moulinex OW200030. Vidíš, to mi nenapadlo. Už to "gúglim" :-DDD

      Odstrániť
    2. Zistila som, že program na pečenie má, ešte zistiť pod ktorým číslom ;-) Všimla som si u Teba ďaľší koláč z pekárničky, idem pozrieť.

      Odstrániť