nedeľa 5. augusta 2012

Marhuľová torta :-)


Určite to poznáte aj Vy: uvidíte nejaký pokrm a hneď ho chcete vyskúšať, urobiť a ochutnať ;-)
A tak to bolo aj s touto tortou. V rámci marhuľových slávností v Rakúsku a najmä sezónnosti marhúľ ju podávali v "pohostinstve" Rosenberger.


Zobrala som si brožúru, kde je vyfotená a dočítala som sa, že je z piškotového korpusu, s gréckym jogurtom a marhuľovým mousse. Pomer ingrediencií ani pracovný postup uverejnený nie je.


A tu začala moja improvizácia: urobím si ju po svojom, veď nejaké pekárske-cukrárske začiatky mám už za sebou :)





Potrebovala som na "krém":
1,5 veľkého gréckeho jogurtu
3 detské PL prášk.cukru
2 smotany na šľahanie
2 stužovače na šľahačku

na korpus:
5 vajec (žĺtka, bielka zvlášť)
250g práškového cukru
1,5dl olivového oleja
1,5dl teplej vody
250g polohrubej múky
10g prášku do pečiva
3PL karobového prášku (môže byť aj kakao)

na "mousse":
marhule (ja som použila mrazené)
3 detské PL vanilkového pudingu




Žĺtky som vymiešala s cukrom, postupne pridávala olej, potom vodu. Do vymiešanej zmesi som preosiala múku s práškom do pečiva, karobový prášok (použila som ho preto, lebo kakao doma nemám a môj brat dlhé roky kakao ani čokoládu nekonzumuje, tak som to poriešila takto, hoci... táto torta je pre otca). Zmes som vyliala do vymastenej a múkou vysypanej tortovej formy a piekla vo vyhriatej rúre na 180°C 40 minút a ešte 10 minút na 200°C. S výsledkom som bola spokojná.
Pár rokov dozadu som piekla rôzne torty niekoľkokrát v roku. Postupne som ich však prestala piecť.
Korpus som nechala vo forme vychladiť.




Kým korpus chladol, v mise som vymiešala jogurt s cukrom. V druhej mise smotany na šľahanie so stužovačom. Ku šľahačke som pridávala jogurtovú zmes a opatrne vmiešala a rozmiešala. Dala som odstáť do chladničky.


Marhule som použila mrazené z tohtoročnej úrody. Žiaľ, pri rozmrazovaní zhnedli. použila som limetkovú šťavu, aj trocha kyseliny citrónovej, nepomohlo. Marhule som rozmixovala, dala prevariť a zahustila s vanilkovým pudingom :-))))))))))))  Po vychladnutí som zmes dala ešte do chladničky zachladiť.




Po vychladnutí som z korpusu vyčnievajúci vrch zrezala a nakrájala som 3 pláty. Z jedného plátu som urobila 5 pásov. Na spodný plát som natrela jogurtovú zmes a dookola som poukladala tie pláty, ktoré som ešte vo forme zrezala na nižšie. Naliala som všetku marhuľovú zmes, zarovnala a opatrne ponatierala na ňu zmes jogurtovú, aby aj kraje boli vyplnené. Uložila som druhý plát korpusu a zatrela jogurtovou zmesou. Tortu som uložila do prenosnej nádoby, zakryla a dala do chladničky.



Ostatkom jogurtového krému som tortu ponatierala a obsypala mletými pistáciami zmiešanými s mletými tekvicovými semienkami. Tieto úkony som robila až u rodičov a torta sa mohla hneď podávať. Vlastne: najprv sme zagratulovali môjmu otcovi k 66., sfúkol 6 sviečok a "ochutnávka" sa mohla začať.








Dobrú chuť :-)


Ospravedlňujem sa za zníženú kvalitu obrázkov, ale dcéra je odcestovaná aj s jej skvelým fotoaparátom :-(((   No nič to nemení na tom, že torta bola výborná, lahodná, osviežujúca :)





























































































































































































































5 komentárov:

  1. Zuzka, vidim, ze sa podarila, aj drzala tvar a aj chutila .-) tak super! Ta na obrazku je naozaj inspirujuca...a ocenujem, ze si si sama pripravila ingrediencie aj postup! Musela byt naozaj vyborná, ked si ju piekla ty :-)
    Ja som po dnesku este stale najedena .-DD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táni, ďakujem za pochvalu :-) Zvládla som presne iba jeden kúsok, ešte teraz trávim naše dnešné menu :-DDD

      Odstrániť
  2. ach Zuzka, ja som vedela že už mám ísť spať :-DDD...ale nedalo mi, aby som ešte nepopozerala čo mám omeškané a dobre som spravila, ináč by som prišla o tvoj krásny recept. Tortička sa ti krásne vydarila, si veľmi šikovná a tvojmu tatkovi dodatočne všetko najlepšie k narodeninám! :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivetka, veľmi pekne ďakujem. S výsledkom som spokojná aj ja, korpus bol jemnučký a jogurt s marhuľami úplne k sebe "sedel".

      Odstrániť
    2. to verím, také mám rada:-) Zuzka, prajem krásnu nedeľu :-)

      Odstrániť