utorok 2. októbra 2012

Hroznový džem podľa Martinky :-)

Milujem "jesenné" červené hrozno. V minulosti som ho zavárala a zaujímavosťou je, že kôstky v pohári klesnú na dno ;-)


U Martinky na blogu som si prečítala recept na HROZNOVÝ DŽEM  , kúpila som hrozno a šup do toho. Hneď som vedela, že ho chcem urobiť aj so šupkami, no Katkina (z hrnček-var!) skúsenosť ma chvíľočku odradila. Povedala som si, nevadí, vyskúšam. A asi naozaj záleží od druhu hrozna - šupky. S výsledkom som nad mieru spokojná :-)))




Najprv som chcela urobiť z kg hrozna, ale to by som minula úplne všetko a chcela som nechať ešte na jedenie. Tak som vykôstkovala 500g a zasypala iba 80g cukru muscovado. Tento cukor je sladši ako trstinový, preto menej ;-)


Z tejto dávky mi vyšiel jeden malý a jeden drobný pohárik. A ostalo mi aj na čerstvo upečený tekvicový chlieb.








Dobrú chuť :-)


Som rozhodnutá hroznový džem ešte uvariť, je výbornýýýýýý...













































2 komentáre:

  1. Zuzka, vyzera to uzasne chutne .-) ako si ho vykostkovala, ked si ho davala aj so supkami? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Každé hrozienko som prekrojila a potom rukou - prstami kôstky vyberala. Nakoniec som kôstky "presitkovala" od dužinky, ktorá bola k nim "prilepená" ;-) Táni, je chutnučký, myslela som, že kedže som dala menej cukru, tak bude od citrónovej šťavy viac kyselý, ale nie, je akurát :)))

      Odstrániť